Lewa dłoń saksofonisty
Lewa dłoń saksofonisty bierze udział w palcowaniu niemal wszystkich dźwięków. Kciuk obsługuje często używaną klapę oktawową. Mały palec – najbardziej...
Lewa dłoń saksofonisty bierze udział w palcowaniu niemal wszystkich dźwięków. Kciuk obsługuje często używaną klapę oktawową. Mały palec – najbardziej...
Poniższe ćwiczenia zagrasz palcami lewej ręki. Kciuk spoczywa na guziku klapy oktawowej. Palce prawej ręki spoczywają swobodnie na klapach, kciuk...
G1 Naukę gry rozpoczynamy od wydobycia dźwięku G1. To najprostszy dźwięk saksofonu, łatwy w wydobyciu, łatwy w utrzymaniu intonacji i...
Żeby wydobyć na saksofonie po raz pierwszy jakiś dźwięk musisz posiąść wiedzę z zakresu kilku zakładek tej publikacji: powinieneś umieć...
Ćwiczenie na ustniku odłączonym od szyjki i saksofonu najlepiej ze wszystkich ćwiczeń obnażają braki w zadęciu: niemożność utrzymania prostego, długiego...
Ćwiczenia na szyjce saksofonu przeznaczone są dla saksofonistów na każdym etapie nauki. Ćwiczą je początkujący, ale także profesjonaliści. Nadają się...
Zdając sobie sprawę z niezbyt fortunnego (zwłaszcza w odmianach) terminu, czynność dopasowania wysokości dźwięku do właściwej wysokości będziemy nazywać nastrajaniem,...
Jest wiele instrumentów dętych, w których osiągnięcie wyższych o oktawę (albo innych) dźwięków nie zależy od naciśnięcia odpowiednich przycisków. Wykorzystują...
Właściwością słuchu ludzkiego jest umiejętność słyszenia kierunkowego. Spowodowane jest ono możliwością słyszenia przez każde ucho oddzielnie różnic faz sygnału dźwiękowego....
Jak większość elementów sztuki saksofonowej, wibrato powinno być ćwiczone, wypracowane. Istnieje opinia, że ćwiczenie wibrato jest niepotrzebne, że wibrato „samo...